Saturday Night Fever!

Matchen mot Linde igår blev lika tuff som jag trodde innan. Vi spelade grymt bra i första halvlek och hade en ledning i halvtid på 6 bollar. Under halvtidsvilan var det mycket snack om att vi skulle fortsätta spela vårt spel och inte vika ner oss, men för många började nog känslan av att vi inte kan leda med så mycket mot Linde smyga sig in. I andra halvlek hände så klart det som nog de flesta trodde, Linde började ta in boll efter boll och vi gick på usla avslut och tappade huvudena. Det kändes som vi redan hade gett upp när vi fortfarande ledde med ett par bollar. Många skyllde på att det var orken som gjorde att vi klappade genom. Visst var det även så men jag tror ändå att den största anledningen var att vi inte riktigt trodde på oss själva i andra halvlek. En annan orsak var nog att Linde spelade mer med sina bättre spelare i andra halvlek. Är inte säker på det själv men någon sa att det var så. Jag har ju liksom ingen större koll på vilka som är bra och mindre bra. Jag gjorde 2 mål på 3 avslut.
Har inte kunnat sova så bra inatt för att jag har haft ont efter matchen. Känns som att jag är mer känslig för smärta nuförtiden än förr. Jag får en irriterande rethosta när jag kommer in från bänken och gör några snabba ruscher. Varit så under några år. Trodde det berodde på att jag var dåligt tränad innan, men det måste bero på något annat också.

Jag har varit lite risig idag, mycket säkert beroende på att jag inte sovit så mycket, men halsen är lite öm. Eftersom det varit så idag har jag bara tagit det lugnt. Åkte till mor och far för att se Liverpool spela mot Wigan. Det var en rätt dålig match som Liverpool kontrollerade till största delen. Var en svacka under första kvarten i andra, men det redde ut sig som tur var. Dagens största knall var Middlesbrough's seger mot Chelsea med 3-0. Sådant är alltid härligt att se.

Undrar om jag orkar göra någonting ikväll. Det talas om bio. Den som lever får se...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0