Allt för kallt...

Det är alldeles för kallt ute just nu, -8.2 grader celcius var det senast jag kollade på termometern. Människor i allmänhet och jag i synnerhet är inte konstruerad för att leva i ett så kallt klimat. Jag skyller på mina dumma förfäder, som av någon anledning flyttade hit, och jag själv för att jag inte orkat, velat eller vågat flytta till ett varmare klimat.

Jag var väldigt seg på handbollsträningen idag. Hoppas det hade med dålig kosthållning eller nedträning, så det inte handlar om någon smygande infektion. Nisse var krasslig idag, och vi åker samma bil till träningarna, så det är väl inte otroligt att jag skulle få en släng av hans infektion. Nej nu får vi vara lite positiva, det är säkert bara lite allmän slöhet.

Idag började nya kursen på universitetet. Det är socialpsykologi jag ska läsa nu, och det verkar vara väldigt intressant. Helt ny klass med massa nya människor. Kul, kul!!! Är bara ett litet problem... Måste ut till universitetet imorgon igen för att kopiera 50 sidor ur en bok som känns onödig att köpa. Den fanns inte kvar på biblioteket idag när jag skulle kopiera från den. Hade den funnits så hade jag sovit i Hallsberg inatt. Har handbollsmatch imorgon och de åker inte förbi Örebro så jag måste ta mig till Hallsberg imorgon igen. Det blir ett onödigt slöseri av bensin. Så det var lite störigt.

Verkar inte som att jag får jobba extra heller, trots att min chef vill det. Blev tydligen knas med lönen, och så har företaget en policy som inte passar mig. För det är verkligen jättesmart att betala övertidsersättning till folk istället för att ta in duktiga arbetare som jobbar under normal arbetstid, så att det slipper bli massa övertid. Ledningen på jobbet utmärker sig inte alltid som översmart....

Kommentarer
Postat av: Begzada

Duktiga är bara de som inte skiter i normen....

2006-01-20 @ 00:51:53
Postat av: S Berg

Käft kärring...

2006-01-20 @ 14:10:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0