Dagens dating-tips! Var inte egoist :-).

Idag hade vi vår andra föreläsning i socialpsykologi, och den blev ännu mer underhållande än den förra :-). Läraren vi har är ytterst speciell, fast på ett bra sätt. Idag pratade vi om dating, och gick då genom en sådan situations alla beståndsdelar. Vi utgick efter ett schema av en snubbe som heter Goffman. Efter ett tag kom vi fram till hur man ska göra när man beställer in maten, och då undrade läraren hur vi brukade göra? Någon sa då att man brukar fråga den andre vad den vill ha och så. Så klart råkade jag säga lite FÖR högt för mig själv att -Det skulle inte jag göra!!!. Så klart hörde läraren det och undrade hur jag brukade göra? :-). Oj tänkte jag, nu kan det bli jobbigt. För det första är jag ingen van restaurangdateare överhuvudtaget, men jag tryckte ur mig det svaret som låg närmast... Det var att jag inte alls bryr mig om vad den andre beställer, och beställer in det jag vill ha, utan att ta någon större notis om vad den andre tycker om det. Då fick jag höra att jag var en egoist, och blev påhoppad om det resten av föreläsningen :-). Jag hade nog inte riktigt handlat så som jag sa heller, men typ... Hade säkert frågat vad den andre ville ha, men jag skulle aldrig anpassa min mat efter någon annan. Sedan hade jag nog beställt in vatten eller öl när jag inte är speciellt förtjust i vin. Har aldrig gillat att anpassa mig själv efter andra när jag inte egentligen behöver. Hursomhelst blev det hela ganska roande för resten av kurskamraterna tror jag :-). Kul för dem, lite jobbigt för mig kanske :-).

Var iväg till storasyster igår och visade nya frisyren. Saga blev som jag trodde väldigt fundersam :-). Hon verkade inte riktigt känna igen mig, eller att hon tyckte det var konstigt, för hon stog och tryckte vid systers ben en längre stund innan hon vågade börja leka med mig :-).

Nu är snart pastan färdigkokt, så det börjar bli klart för mat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0