Depeche mm...

Helgen som gått har varit väldigt händelserik och speciell. I fredags åkte jag upp till Stockholm för att se Depeche Mode på Stockholm Stadion. Spelningen var helt ok men hade blivit mycket bättre om de hade spelat alla klassiker, vilket de nu inte gjorde. Enjoy the silence var klart bäst under spelningen. Muse var förband men de såg jag inte så mycket av för att jag hade glömt att köpa öronproppar, och det fanns inte att köpa någonstans där inne, vilket är helt stört. Men efter att ha gått runt och frågat diverse folk om de hade någa öronproppar att sälja så kom det en gubbe som sålde öronproppar till ingången så att jag kunde köpa ett par. Det var en jäkla tur. Iofs spelade inte Depeche med lika hög volym som Muse så jag hade nog inte blivit döv ialf, men orolig var jag.
Efter konserten tog jag pendeltåget ut till Helenelund där någon släkting till Madde bor, men de var bortresta nu. Läste i tidningen dagen efter att ett par pendeltåg hade krockat ute i Märsta, och det måste ha varit just det tåget jag åkte med för det var under samma tidsperiod. Villan ute i Helenelund låg riktigt fint med havsutsikt och grejer. Undrar hur många miljoner ett sådant hus kostar? Dagen efter tog jag bussen hem till Örebro och för många år framöver bort ur Maddes liv. Lika bäst efter att ha förstått vissa saker lite klarare under vistelsen i Stockholm. 

Igår när jag kommit hem var det bara att gå på alkoholen och förbereda sig för utgång. Jag, Nisse, Jonny och Salle satt först hos Nisse för att sedan gå till Magda en stund innan vi drog mot krogen och Frimis. Jag tror vi kom iväg rätt tidigt, men det var rätt snurrigt så jag kommer inte ihåg allt så klart :-). Efter att ha fått pratat lite med vakten lyckades jag ta mig in på Frimis ialf, men vistelsen blev inte speciellt lång när en vakt fick syn på mig och Nisse stå och pissa vid stängslet på ett undanskymt ställe :-). Jag försökte övertala vakten om att hon faktiskt inte kunde bevisa att vi pissat, och sedan bredde jag på att jag var juridikstuderande mm... Men det gick inte så bra utan hon hotade med att hämta polisen och då var det lika bra att ge upp :-). Andra gången i hela mitt liv jag blivit utslängd från en krog, men första gången fick jag komma in igen :-). Efter att vi sedan hamnat utanför Frimis så kom Klarvik ut också och vi gick till Klaras istället, det var så långa köer på de andra ställena, men där kom inte Klarvik in, och han var nog nyktrast av oss tre. Då knallade vi iväg mot K5, men där var det helt tomt och precis innan hade Klarvik bestämt sig för att åka hem, så jag och Nisse gick tillbaka till Klaras igen. Där inne var det inte så väldigt mycket folk, men jag tyckte det var rätt trevligt ändå :-). Det blev en både kul och knasig kväll :-).

Idag har jag varit ute i Leken med familjen och firat Saga som fyllde tre år, och nu bär det snart av till Adolfsberg för att titta på VM-finalen.

The Killers - Mr Brightside. En underbar låt som jag lyckats missa att höra innan Nisse skickade över den. Man lider nästan när man lyssnar på texten...

Redigerad 22:14.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0