Eken Cup!

Den här bloggsidan har blivit sjukt seg. När man ska logga in och skriva tar det flera minuter innan man blir inloggad, vilket är väldigt irriterande och leder till att man inte orkar skriva lika ofta. Tror allt det är stor tid för de som driver den här sidan att fixa en snabbare server.

Den här helgen har mest innehållt handbollsspelande. Vi var i Stockholm, Gubbängen, och deltog i Eken Cup som är en hanbdollsturnering på gräs, precis som Järnvägen Cup. Det var första gången i mitt liv jag spelade handboll utomhus någon annanstans än i Hallsberg. Det var jäkligt skönt att slippa bygga och riva den här turneringen också, vilket man alltid måste göra med Järnvägen Cup nuförtiden :-).
Vi mötte fyra lag vilka var Lidingö, Kungsängen, Tungelsta och Skånela. Vi förlorade de två första matcherna och vann de två sista. Vi hade nog kunnat vunnit alla matcherna om vi hade varit riktigt i form eller haft med alla som spelar i laget. Det var några tongivande spelare som inte kunde vara med. För egen del gick det hyggligt, och då speciellt i första matchen. Det mest överraskande med våra matcher var att vi lyckades slå division 1 laget Skånela i sista matchen. I den matchen var vi lite seriösare än i de andra matcherna, och det var ett bra försvarsspel som var det avgörande till att vi vann.

Idag har jag tvättat motorcykeln och badat för första gången i sommar. De andra jag badade med hävdade envist att det var varmt i vattnet, men jag tyckte ändå att det var lite kallt. Jag smorde in axlarna med låg solskyddsfaktor innan och har nu fått en fin rand mellan det insmorda och det som inte var insmort :-).

Jaha nu är det dax för en ny arbetsvecka då... Skönt att det bara är fyra dagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0