Polis polis potatisgris!

Nu ikväll när jag kom hem från handbollsträningen stod det en bil i vägen så att jag inte kunde parkera min bil. Där jag bor är det en parkering inne på gården, så man måste åka genom en smal passage för att komma till parkeringen. Där mitt i passagen stod en övergiven bil med upplåsta dörrar och bilnyckeln i tändningslåset. Jag blev rätt jävla lack för att jag var svinhungrig efter en ganska hård träning. Efter att ha väntat i en kvart och kollat i portgångarna efter någon ägare till bilen bestämde jag mig för att ringa polisen. Bilen verkade faktiskt väldigt stulen. Gubben jag pratade med sa att de skulle skicka dit någon som skulle kolla på det, men att ägaren bodde på samma adress som jag. Efter ungefär tio minuters väntan dök en polisbuss, en polisbil, en hund och fyra poliser upp. Det kändes lite underligt när de bara skulle leta reda på vem som var ägare till bilen. Efter att hunden letat spår och lite annat jox fick de reda på att ägaren till bilen bodde på tredje våningen i huset mitt emot på samma adress som jag. Så typ en timme efter att jag hittat bilen kom polisen ut med ägaren som ursäktade sig med att han skulle flytta en dator och hade gått ut med hunden och massa andra muppiga bortförklaringar. Det är rätt irriterande att stå här och frysa halva natten fick han typ som svar.
Man känner sig inte direkt frän när man står mitt bland massa poliser och polisbilar när folk går förbi och tittar!!!

Idag har jag nästan blivit klar med min hemtenta, och den verkar bli helt ok. Aina har tydligen blivit bättre också. Gött det! Nee nu är det dax att sova efter en lite udda kväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0