Klar med skolan!

Igår blev jag klar med kursen, Socialpsykologi, som jag har läst nu i vår. Vi avslutade med en redovisning om självskador och incest. Inte världens mest underhållande ämnen kanske, men rätt intressant. Redovisningen tycker jag gick hyggligt över lag, och min del tycker jag blev bra. Kursen har för det mesta varit riktigt intressant. Kul att lära sig förstå hur det sociala livet kan påverka psyket hos människor. Nu i höst blir det vanlig psykologi istället, på engelska. Min engelska skulle kunna vara bättre, och det är tillräckligt svårt att förstå den svenska kurslitteraturen ibland... Men men det ska nog gå vägen.

Det har varit mycket tjafs på Järnvägens hemsida angående diskvalificeringen av damjuniorerna. Mycket är förstårligt, men vissa saker blir man rätt förbannad på. Damerna och herrarna får massa pengar för att hjälpa till före, under och efter cupen. Det var ganska många damer som inte hjälpte till överhuvudtaget, vilket är jävligt dåligt. Ska kanske tilläggas att många som spelar i A-lagen är juniorer och ska således hjälpa till med cupen, ialf innan och efter. Om jag går tillbaka till sak så har det då tjafsats mycket om att de som spelar i damjuniorlaget inte ska behöva hjälpa till att riva cupen för att de blivit så dåligt behandlade av föreningen i och med diskvalificeringen. Jag tycker det är helt absurt att tänka eller säga så. Ska då de som inte hjälpt till ett skit med cupen få andra saker gratis nästa säsong? Någon tror jag skrev att många funderar på att sluta efter diskvalificeringen, men det är så klart rent skit snack. Jag lovar att ingen kommer sluta på grund av den anledningen. Hursomhelst tycker jag inte det fungerar som bortförklaring att man inte ska behöva hjälpa till med cupen bara för att man blivit diskvalificerad, när så många andra får slita hårdare och pengarna ändå går till alla. Om det nu fanns andra bra anledningar till att de inte hjälpte till är naturligtvis inget jag vet. För övrigt var det herrar som hjälpte till väldigt sparsamt också, kanske på grund av bra anledningar, men bör poängteras.

Det var någon dum jävla idiot som knivhögg en busschaufför här i stan igår för att han inte fick åka gratis. Bussresan skulle kostat 15 kr. När de får tag på idioten tycker jag han ska spikas upp mitt i stan så att alla kan sätta en kniv i honom. Jag HATAR verkligen sådant meningslöst våld.

Kommentarer
Postat av: Nora Rep

Du har skrivit hursomhelst 24ggr i bloggen. Favoritord?

2006-05-30 @ 21:33:41
Postat av: Per "Kåt Åke" Ericsson

Ses vi på måndag?

2006-05-31 @ 18:40:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0