Fredag!

Vi förstör med all största tydlighet vår jord med alla miljöförstöringar och de värsta bovarna är amerikanarna som envisas med att åka bil med V8a även om man bor mitt i en stad. När jag var i New York så kändes det som att varenda bil var på tok för stor för vad som verkligen var nödvändigt. Hur ofta behöver man en V8a motor eller en stadsjeep egentligen? Hör bara namnet stadsjeep... Det klingar konstigt när man säger det högt för sig själv. Jeep i stan känns väldigt fel och framförallt förjävla onödigt. En del menar väl på att de är säkrare än mindre bilar men fanns det inga sådana onödigt stora och tunga bilar att krocka med skulle det således vara rätt säkert att åka småbil också.

Funderade på en sak förut... Om man gjorde det "väldigt" olagligt med självmordsförsök, typ att jämnställa det med att mörda någon annan, skulle självmordsförsöken minska markant då? Ja jag vet att man borde få bestämma över sitt eget liv men samhället hade nog tjänat en del på det. Är det inte konstigt att det är lagligt att ta livet av sig själv men olagligt att låta någon annan "professionell" göra det?

Nu måste jag försöka skriva något positivt efter allt gnällande och funderande. Jag gillar inte att vara negativ. Fast nu kommer jag inte på något så där jätteintressant och kul att skriva om :-). Jag och Salle var iofs och käkade på Tacobaren idag vilket var gottigottgott.

En sak till också, jag har blivit stans största hip-hopare, helt otippat, på grund av en bra låt :-). Lite olikt mig... Ok då den är väl inte så hipitti hoppig men dock en låt som går under hip-hop stämpeln.

...och för er som undrar: Flipsyde - Trumpets (Never be the same again)

Kommentarer
Postat av: Andy

Nepp, mer de som misslyckas :-). Men det var inte det relevanta. Funderingen var om självmordsförsöken skulle minska radikalt?

2006-11-10 @ 19:13:02
Postat av: linus

hur hade du tänkt man skulle straffa den som begick självmord?

2006-11-10 @ 19:13:07
Postat av: linus

de som lyckas då? var går gränsen för ett "försök"? jag tror inte det skulle minska. har USA förre brott för att de har hårdare straff?

2006-11-10 @ 19:25:00
Postat av: Andy

Ja de som lyckas, lyckas ju onekligen :-). Finns många variabler som skulle komplicera ett sådant här förfarande men men... När jag gick i gymnasiet var det fler anmälda brott per person i Sverige än i USA, dock är en rättvis korrelation mellan brott och straff länder emellan nästan omöjlig att utföra.

2006-11-10 @ 20:16:51
Postat av: linus

jag tror inte att det skulle minska, är inte säker man tänker på följderna i en sådan situation.

2006-11-11 @ 12:10:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0