Mardrömmar!

Inatt drömde jag två inte så roliga drömmar, eller jag kommer bara ihåg den ena bra och har bara en susning om att det var en till, men vad den handlade om kommer jag inte ihåg. Den jag kommer ihåg tydligast var en dröm som lurade mig att att det var dax för en tre månader lång repmånad i Boden. Usch, usch... Jag vill verkligen inte ha något mer med lumpen eller militären att göra i mitt liv igen, så det var en riktigt otäck dröm där den största känslan hela tiden var hur jag skulle kunna komma undan :-). Dock minns jag inte om jag kom undan från det eller ej... Det mesta av min lumpentid var rätt trist och jobbig. Jag körde stridsfordon och kan knappt höger och vänster, vilket nog var det största problemet :-). Andra saker med lumpen som ingen kan tycka är speciellt kul är att vara ashungrig, aldrig få sova ordentligt, vara utomhus i alldeles för dåligt och kallt väder och värst av allt slå upp ett tält när alla dessa tidigare nämnda saker är närvarande plus en meter snö att skotta bort först. Jag lovar att det inte är speciellt roande. Inte heller är det kul att vakna upp tidigt på morgonen och det första man måste göra är att riva tältet samtidigt som man nästan fryser ihjäl. Nej lumpen var ingen hit, så därför klassar jag den där drömmen som en mardröm.

lumpen
Hur kul är det att gräva värn under vapen och yxhot :-)?

strf90
Min vagn. Okej då, den är lite coolare än Renault'n...

Idag har jag lyckats gjort det jag hade tänkt med ett undantag, jag fick hoppa över träningen, men pluggandet hann jag med. Jag har till och med varit ute på Marieberg och handlat nya hörlurar (var på tiden) och en DVD-film. Hamnade där ute för att jag skulle hjälpa en kompis att bära tunga kartonger från IKEA, typiskt nog var de tunga kartongerna med för mig okänt innehåll slut, så min hjälp var således ganska meningslös :-).

Kommentarer
Postat av: linus

och vem krockade bilen? ;)

2006-10-24 @ 23:29:20
Postat av: Andy

Bättre att krocka med Stridsfordon 90, då behöver man inte vara rädd att den gått sönder efteråt :-).

2006-10-25 @ 18:53:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0