Meny, ni gör bara bort er...

Från meny listar 2007.

20. Magnus Uggla - den vandrande jättebäbisen.
Varför växer inte karln upp? I åratal har han suttit vid sin popslingevänlige speldosa och samlat ihop världens alla tänkbara nödrim för att sedan snickra ihop det till Sveriges i särklass sämsta skivor. Och just när vi trodde det var slut på eländet kom han tillbaka i samma gamla sparkdräkt som tidigare, med samma humorbefriade refränger och en allmän känsla av att jorden slutat snurra kring karlns axel.
Problemet är inte att Magnus Uggla gör musik. Problemet är att han låter oss andra lyssna på det. Det vittnar om en begränsad verklighetsuppfattning.

Man blir så fruktansvärt trött på musiksnubbar som på grund av sin påklistrade image måste skriva ett totalt innehållslöst inlägg i en annars kul lista. Jag förstår bara inte? Det måste vara så äckligt jobbigt att vara så coooool att man bara måste skriva ett sådant inlägg. Att hela tiden hålla uppe den imagen måste ta på krafterna... Jag brukar bli sur när jag läser sådan här skit men nu tycker jag bara synd om skribenten. Stackaren kan inte ha ett lätt liv.

Kommentarer
Postat av: linus

ett annat problem är ju de stackare som faktiskt lyssnar på Uggla. Länge leve skribenten...

2007-12-31 @ 17:12:29
Postat av: Andy

Du hör ju i princip till den grupp av personer som jag skrev om. Din kommentar är således inte direkt överraskande...

2008-01-01 @ 14:21:06
Postat av: linus

trodde vi hade den där diskussionen i morse och kom vi inte fram till att vi haft den hundra gånger?

2008-01-01 @ 15:45:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0