Friggebodbygge!

Den här helgen vigdes åt att bygga en friggebod hemma hos mor och far. De började få lite dåligt med plats för lite smått och gott så de bestämde sig för att köpa en friggebod och då måsta man ju hjälpa till att bygga upp den. Det har alltså varit ett idogt spikande, skruvande och sågande för mig i helgen. Jag har verkligen slitit ont och resultatet syns här på bilden nedanför :-). Humm är det så att jag sitter och ljuger nu??? Har jag verkligen byggt friggeboden alldeles själv eller var det så att det började regna när jag skulle hjälpa till och när det väl slutade skulle jag bort och att jag dagen efter kom hem halv tre så att boden nästan var klar? Svårt att säga men jag tycker bilden talar sitt tydliga språk med borrmaskin i handen och skruvar i munnen :-).

image28

Det blev partaj i lördags också. Jag gick på förfest med Linus från universitetet och i och med att han är bara barnet så bestämde jag mig för att ljuga och säga till alla att jag var född 1984 och det blev rätt festligt :-). Jag pratade men en tjej på förfesten som själv var 87a som tyckte att 84a lät gammalt och att jag såg yngre ut än så när jag berättade om min då "påhittade" ålder :-). Även en snubbe som jag snackade med undrade om jag var 86a, 87a... När jag svarade nej sa han 88a, 89a!? Nej inte direkt... Nu låter det som om det bara var småungar på förfesten men det var väldigt blandat och jag var nog långt ifrån äldst. Efteråt knallade jag bort till Björnis och där var verkligen alla polare vilket var skojsigt värre. Inte alltid det är så direkt. När krogen stängde upptäckte man hur drygt det är att inte ha kvar lägenheten i stan... Jag hade ett par halvklara sovplatser men man måste ändå hålla reda på de man ska sova hos och så vidare. Man glömmer snabbt hur bekvämt det är med att ha en egen lägenhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0