Socialliberal :-).

Jag har läst kommentarerna till mitt förra blogginlägg med stort nöje :-). Ja självklart det vore ju en katastrof om man var ute i det varma vårvädret och blev alldeles kommuniströd, då skulle onekligen folk börja kunna tro att man är VPK:are. Jag tycker de flesta större partier har rimliga tankar om hur man ska styra ett land men VPK är bara till för slött och deprimerat kulturfolk som absolut inte vill göra något vettigt för att hjälpa samhället. De vill istället hänga ett bananskal på en träpinne och kalla det för någon slags konst och sedan få det tunga jobbet betalt av staten. Däremot kan jag bli lite lagom lätt småröd för det gör ingenting i och med att jag är socialliberal rakt igenom. Vi medborgare ska få ha rätt till ägande och bestämma mycket över våra liv men skola, sjukvård och säkerligen några saker till ska vara hyggligt lika för alla.

Idag blir pluttesyster 20 år och är inte längre en liten tonåring, grattis grattis! Nu kan det nästan bli så att vi kommer hamna på samma krog ibland, stackars henne hehe... Även Svampen Svensson fyller år idag men han blir hela 25 år, ett grattis till honom också :-).

Igår fick jag svara på lite frågor från någon studenttidning om våld med mera bland studenter, de tog till och med en bild :-). Kanske blir att man hamnar i någon tidning med något halvsmart uttalande, eller annars tyckte de min menverkan var så meningslös att jag inte får vara med :-).

Dagens låttips: Fall Out Boy - This ain't a scene, it's an arms race
Handlar tydligen om den numera urvattnade EMO-musiken... Musik är musik, inte STIL!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0