Till min far!!!

Jag vet att du är en av de som läser den här bloggen allra mest så jag tror att ett budskap oss emellan går fram bäst här. Det är stor tid att du slutar upp med rökningen nu. Du fyller 58 år i år och har säkerligen rökt i mer än 30 år. Det säger sig självt att det snart kommer att gå åt helvete för dig om du fortsätter. När vi i familjen tjatar på dig betér du dig som en tonåring och blir tjurig, men vi tjatar för att vi tycker om dig och för att vi vill att du ska vara med oss flera år till. Din ena syster dog av cancer relativt ung och en av dina andra systrar har opererat bort en godartad tumör om jag minns rätt. Farmor dog även hon av cancer. Det är tecken på att det kan finnas en genetisk aspekt till cancer hos dig. Jag tror och hoppas att du vill leva minst 10 år till för det vill vi i familjen. Sedan är inte lungcancer någon speciellt vacker och trevlig död och jag har redan sett den på alldeles för nära håll. Jag tror inte du vill gå den vägen till mötes. Sluta beté dig som en osäker toånåring med attitydsproblem och kasta iväg de där giftpinnarna för gott. Sluta för vår skull om inte annat och jag lovar att livet är mer värt än njutningen som en cigarett ger.

Kommentarer
Postat av: Erika

Du har blivit utmanad! Läs på min blogg för mer info! Kram

2007-03-08 @ 14:15:12
URL: http://beingerika.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0