Sade upp lägenheten...

Snart kommer inte jag bo kvar på Nygatan 50 här i Örebro. Efter att ha varit lite stressad och fundersam över hur jag skulle göra med lägenheten så bestämde jag mig idag för att säga upp den så att jag inte har några hyror att tänka på när jag reser. Men hyr ut i andra hand tänker ni, och det gjorde jag också. Jag lade ut annons på Blocket och det hörde av sig några stycken men alla sa nej till slut och det förstår jag i och med att de fasta kostaderna är rätt dyra plus att jag bara fick hyra ut den i ett halvår. Jag antar att det säkert varit ganska lätt att hyra ut lägenheten i augusti när studenter med flera blir lite mer desperata men jag vågade inte chansa på det. Hade jag då blivit tvungen att säga upp lägenheten i augusti hade jag haft hyra att betala nästan hela resan och det hade jag inte haft råd med. En annan viktig sak är att de på hyresbolaget inte var så heta på att man lät någon ta över förstahandskontraktet rakt av heller. Det gjorde knappast saken lättare. Nu blir det säkert studentlägenhet i vår annars får jag väl flytta in hos Gattas, Nisse eller någon annan ett tag :-P. Antagligen väldigt populärt...
Slutligen var min lägenhet ändå för dyr att bo i som student och inte speciellt stor och bra heller så att man ville bo kvar någon längre tid heller.

Riktigt härliga kommentarer till förra inlägget förresten :-).

Imorgon är det tenta och det kommer nog gå hyggligt. Det verkar inte vara så svårt men jag har haft en del annat att tänka på och syssla med så studietiden har nog varit lite sämre än vanligt. Humm känns som jag skrivit så förut :-). Bort med alla press haha...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0