Bada i vattenfall!

Idag har Nisse och jag varit ute pa ytterliggare lite trekking. Nu ar val trekking ett ganska sa starkt ord for att ha varit ute i djungeln nagra timmar varje dag men det later coolt sa jag anvander det :-). Efter att ha radgjort med hotellpersonalen om vad som fanns att gora pa Koh Chang blev vi rekommenderade att aka och titta pa ett vattenfall i en nationalpark i djungeln. Det mesta andra som man brukar kunna gora har pa on ar tydligen inte tillgangligt just nu for att det ar lagsasong och pa tok for stormigt ute till havs. Vi tankte val att vattenfall har man sett forut men nagot maste vi hitta pa sa vi bestamde oss for att kila ivag. For att ta oss dig var vi tvugna att hyra varsin vespa. Jag tror faktiskt inte att jag akt just vespa forut men det var ganska kul. Det var inte mopeder direkt utan de spann pa ratt bra och komma upp i over 100 kmh var inga problem. Jag har ju lite vana av att kora MC men att kora sa fort i shorts och t-shirt ar man inte sa van med... Val framme vid nationalparken upptackte vi att det kostade 400 baht bara for att fa betrada parken. Helt sjukt mycket pengar har nere... Vi gick sa klart in anda och knallade bort mot vattenfallet. Pa vagen dit blev jag ordentligt radd nar det brakade till i djungeln bredvid mig men vad det var hann vi aldrig se. Sakert en laskig orm :-). Till slut kom vi dock fram till vattenfallet och det var riktigt ballt. Man kunde bada i det klara och stromma vattnet under vattenallet vilket var valdigt trevligt :-). Sa det blev en del bad och korttagande under tiden vid vattenfallet.
35234-63
Lite vadande till en battre position...
hoppa i
Hopp in i det blota :-).
35234-61
Bad vid vattenfallet.
vespa
Ok da... En Suzuki TL 1000 ar val nagot coolare men hjalmen ar snygg...

Nar vi sedan puttrade tillbaka till hotellet rakade bade jag och Nisse kora pa fel sida av vagen till en borjan. Jag lyckades dock upptacka det i tid men Nisse hamnade i en hogst prekar situation med en motanade thailandare men som tur var undveks en kollision.

Imorgon bar det av till Kambodja och Siam Reap for ett par dagars rejal sightseeing. Resan dit ar inte kand for att vara bra pa nagot satt. Saledes ar morgondagen inget jag ser fram emot.

Kommentarer
Postat av: Leif C

Ser ut som du har det bra! Skoj!

2007-10-03 @ 18:11:24
Postat av: FX

Du är riktigt sexig på den där HD:n! Jag saknar dig.

Kram
FX

2007-10-13 @ 15:06:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0