Mot Saigon!

Imorgon lamnar vi Kambodja for Vietnam och Saigon. Helt arligt tycker jag att det ska bli ratt sa skont att lamna Kambodja nu. Det kanns som man traffat pa tillrackligt manga tiggare och sett det man behover se nu. Tiggeri har sa klart sin grund i fattigdom men det ar valdigt jobbigt att standigt bli pahoppad av tiggare bara for att man har ett vasterlandskt utseende.

Hur har denna dagen spenderats da? Jo vi har bland annat varit pa en marknad och pa ett barnhem. Det forsta ar inte sa mycket att orda om men det andra kan man skriva lite om. Det var val kanadicken som var mest sugen pa att se ett barnhem och jag och Nisse tyckte val ocksa det kunde vara en bra ide sa det blev sa att vi letade upp ett idag. Jag tyckte dock inte det blev sa trevligt och bra som det kankse kunnat och det mest beroende pa en sak... Vi hade tankt att kopa lite kritor och papper till barnen men tyvarr hittade vi inget sadant innan, sa vi kom till barnhemmet tomhanta. Vi hade sakert kunnat kopt en fotboll eller vadsomhelst istallet men det blev bara inte sa. Detta ledde da till att jag mest kande mig som en dryg och snal vasterlanning som bara ville komma och se hur javla illa vissa barn kan ha det i Kambodja. Ungefar som att aka och titta pa manniskor pa ett zoo. Turligt nog hade Nisse med ett anteckningshafte och jag en penna som vi gav till barnen och det lindrade mina problem nagot. Annars var barnhemmet valdigt frasht och rent dock verkade det inte som barnen hade sa mycket saker att leka med :-(.
image71
Nisse kommer att bli en bra pappa :-).

Igar partajade vi lite eller vi drack val mest alkohol. Sa mycket partaj enligt min definition blev det val inte men det var kul anda. Vi spelade kort och snackade skit. Blev mycket diskussioner om prostitution och sex bland annat. Det kanns alltid som jag hamnar pa den omoraliska sidan och de andra pa den duktiga sidan i sadana diskussioner aven att jag sakerligen ar minst lika moralisk som alla andra. Jag tror dock det mest beror pa att jag kan ha lite svart att uttrycka vad jag menar och det typiska for manga manniskor att de alltid vill framsta i battre dager... Tva exempel om jag nu minns ratt ar tva killar som menade pa att de ar helt ointresserade av one night stands men varav den ena var med en hora forra veckan och den andra nyss satt pa nagon lokal tjej och nu var radd for HIV. Det gar liksom inte riktigt ihop sig.
De mer trevliga diskussionerna uppkom efter att Nisse och kanadicken gatt och lagt sig. Da hamnade jag tilsammans med tva danskar, en norrman, en engelska och en skotte. Bland annat planerade vi skandos, som skotten kallade oss for, hur vi skulle ena Norden och ta over Europa :-). Riktigt roligt fyllesnack hehe... Britterna tyckte for ovrigt att det var valdigt roligt att se nordbor fran tre olika lander prata engelska med varandra :-).

Jag har glomt att skriva en sak kom jag pa nu... Vi traffade Matz bror av en handelse i Siem Reap. Han och hans tjej gick forbi restaurangen dar vi satt sa det blev att vi spenderade en kvall med dem. Blir nog att traffa dem i Kuala Lumpur sen ocksa.
image72
Henke med flickvan.

Kommentarer
Postat av: Anders

Hej! Mycket spännande och sevärt för er tycker jag. Kameran tycks fungera bra!!! Kul att ni träffade Hallsbergare. Allt tycks flyta på. Ha det bra!!

2007-10-11 @ 06:40:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0