Landsbygdsutflykt!

Idag var vi efter ett par om och ett och annat men ute pa en utflykt till Mongoliets landsbygd. Vi bestallde en endagsresa med egen guide och tydligen aven egen chauffor :-). Sa var utflykt bestod alltsa av mig, Nisse och tva mongoler varav den ena inte kunde ett ord engelska :-). Lyckligtvis var guiden nagorlunda ok pa engelska och kunde gora sig hyggligt forstadd :-). Efter att vi bestallt resan igar var vi valdigt osakra pa hur lange den skulle paga och vad vi skulle gora, sa man hade en nagot spand forvantan nar man satte sig i bilen for att starta utflykten :-). Det hela blev dock valdigt kul och intressant nar man nu summerar dagen. Toppen var nog att rida kamel :-). De var mycket storre an jag trodde och lat precis som dinosaurier. Hur fan vet du hur dinosaurier later tanker val ni nu...? Ja man har ju sett Jurassic Park triologin :-P. Andra saker som vi gjorde under resan var att rida hast utan ledare, besoka tempel och enorma Djingis Kahn statyer, aka forbi och halsa pa guidens farfar eller om der var morfar och ata purfarsk yoghurt och lite annat smatt och gott :-). Guiden lovade oss ocksa att skjutsa oss till internetcafeer och diverse klubbar om vi nu ville de nagon gang under var vistelse har i Ulan Bator eller UB som de sager har.

35234-40
Kamelridning :-).
35234-41
En liten fågel och jag :-).
35234-42
Fika hos guidens farfar eller morfar.

Internetuppkoplingen har pa hotellet ar fortfarande valdigt kass sa jag orkar inte lagga upp nagra bilder nu idag men det kan nog komma upp imorgon. Nisse har dock lyckats fatt upp en himla massa bilder i sin resedagbok sa om ni vill se bilder fran andra delar av resan sa ar det bara ga dit och kika.

Kommentarer
Postat av: Anders O

Det verkar att vara en trevlig utflykt! Du har väl aldrig ridit förr!!! Nu är det packat o klart för Sardinien. Det är sms som gäller. Ni ska ha det bra så länge.

2007-09-12 @ 09:38:13
Postat av: Andy

Joda jag har ridit hast forut men inte kamel :-). Aha ok... Ha det fint!

2007-09-12 @ 09:42:15
Postat av: Andy

Joda jag har ridit hast forut men inte kamel :-). Aha ok... Ha det fint!

2007-09-12 @ 09:42:33
Postat av: Zandrah

Hallå Andy (och Nisse)! Kul och se att ni har det bra! Kamelridning har jag aldrig provat, men jag har ridit på en ren från de lappländska fjällen, det du :-)
Take care!

2007-09-12 @ 10:27:30
Postat av: Karolina

Visst är det skumm känsla att rida en kamel.. Gjorde jag när jag var i Egypten för ett tag sen :P

2007-09-12 @ 18:44:51
Postat av: B

Visst är det skumm känsla att rida en kamel.. Gjorde jag när jag var i Egypten för ett tag sen :P

2007-09-18 @ 10:51:36
Postat av: Anonym

B? är det Edström som barnsligt hånar Karolina här med?

2007-09-19 @ 08:56:08
Postat av: B

B? är det Edström som barnsligt hånar Karolina här med?

2007-09-22 @ 19:14:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0