Var det straff?

Dagens samtalsämne i sportens värld är hurvida det var straff eller ej när Hleb halkade till i straffområdet med Kuyts kärleksfulla arm i sitt armveck? Jag tror inte någon hade blivit väldigt förvånad om det blivit straff men den enorma uppståndelsen som är idag för att det skulle vara straff tycker jag är överdriven. Domaren höll en väldigt hög toleransnivå under matchen och det fanns klart värre situationer som inte ens renderade i frisparkar. Jag tänker då främst på när Gerrard blev nerdragen i slutet av matchen. Torres blev även han nerdragen i straffområdet i slutskedet av matchen och det är det inte ens någon skribent som diskuterar idag vilket är väldigt märkligt. Hursomhelst talar jag inte emot att det skulle kunna vara straff bara det att uppståndelsen nu efteråt är snedvriden. För övrigt var det en jobbig match som Arsenal borde ha vunnit men danskar har ju ställt till det för sig förut och det tackar vi mycket för att de inte slutat med till gårdagens match :-).
Någon man skräms av när man jämför Arsenals spelare med Liverpools är att Arsenals spelare över lag är så mycket kvickare. Halva Liverpools lag känns som långsamma damer med rullatorer när de försöker springa ifrån en Arsenalspelare. Det måste förbättras till nästa säsong.

Länk till straffsituationen: http://www.goalcentre.com/hleb-penalty-or-not/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0