Doxyferm!

Nu tror ni promiskuösa snubbar där ute att jag fått klamydia kan jag tänka mig. Det är ju nämligen detta preparat man får äta vid en sådan infektion. Nu är inte det riktigt fallet här vad jag vet... Iofs kan det mycket väl vara så att jag haft klamydia i halsen hela hösten. Själv har jag väl antagit att det är mycoplasma vilket iofs också kan vara en könssjukdom. Hursomhelst var jag hos farbror doktorn idag på grund av mina månadslånga halsbesvär. Han lyssnade och klämde lite och antog att det kunde vara en virusinfektion från början som eventuellt lett till en bakterieinfektion. Så han ordinerade mig den här multiantibiotikan Doxyferm. Jag har tagit två piller nu och det känns faktiskt redan bättre... Det ska tydligen verka på en halvtimme så det är inte nödvändigtvis en placeboeffekt. Nu hoppas jag innerligt att det fortsätter på den inslagna vägen och att jag ÄNTLIGEN ska få bli frisk. Jag är ju ett nervvrak när jag är sjuk... Stirrig, nervös och tror att jag ska dö hela tiden vilket är lagom roligt. Det blir svårt att koncentrera sig när man tror att man är dödssjuk. Kan doktor Tomasz  ha hjälpt mig till slutet på en störande jobbig höst är frågan? Jag hoppas det, isf är han min hjälte :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0