Julafton över för den här gången!

Årets bästa dag är över för det här året. Spänningen inför julafton kommer nog aldrig riktigt lämna mig. Det är både spännande att se hur reaktionerna blir på det man ger bort och vad man själv får. De klappar jag gav bort detta år verkade falla i hyggligt god jord ialf :-). Byxorna till Saga var tyvärr lite långa men de går nog att byta... Jag hade dock köpt dem på rea så det är tyvärr inte helt säkert att det går... uups! Annars blev det nog bra. Av det jag fick var väl det mesta förväntat. En skäggtrimmer, ett bälte och en riktigt läcker axelväska var väl förväntade grejer men ändå kul att se hur de ser ut och väskan blev som tidigare nämnts väldigt lyckad. En sak överraskade mig dock. Ett par träningsbrallor från storasyster med familj. Det var en riktigt trevlig överraskning. Inte för att verka alltför vain men att ha samma träningsbyxor på gymmet varje gång känns ibland lite jobbigt i denna kapitalistiska värld :-). Jag är ledsen men jag kommer aldrig ihåg det svenska ordet för vain... Jag är rätt långt ifrån väldigt bra på engelska men just det ordet tappar jag på svenska.

Tre förväntansfulla barn som trånar efter paketen :-).

Så kom äntligen tomten :-).

Nu är det snart dax för lutfisk och sedan är det väl dax för några traditionsenliga juldagsöl :-). Idag ska jag gå ut med fördomarna att det kommer bli aptråkigt för det brukar det vara på juldagen. Bara trångt och jävligt överallt :-). Har jag inga förväntningar så kan det ju inte bli dåligt. Ibland är jag himla smart :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0