2-0!

Nu när jag har drygat mig tillräckligt i rubriken över att jag tippade rätt resultat mellan Liverpool och Inter så ska jag lägga det åt sidan :-). Jag tänkte istället spinna vidare på något av det finstilta i det förra inlägget. Det är att många ser allt så svart eller vitt inom idrott och även i andra sammanhang. Av det jag läste innan gårdagens match var alla mer eller mindre överrens om att Liverpool inte skulle vinna över Inter och det baserat på Liverpools dåliga resultat den här våren och att Inter gnetat till sig en serieledning i Serie A. Liverpools resultat har varit dåliga och spelet har stundtals varit uselt men en del har även handlat om små oturliga marginaler. Sådant verkar dock inte merparten av jordens människor tänka på utan allting ses bara svart eller vitt. Resonemangen går: Barnsley vann över Liverpool för att de var bättre eller för att Liverpool var dåliga. Flyt tas typ aldrig upp. Man är inte alltid värd en seger hur mycket man än vill tro det. Inters spel har inte heller varit någon fröjd att se under året men det har trots allt varit vägvinnande.

Gårdagens match då... Ett tråkspelande Inter som inte försökte skapa någonting och ett uddlöst Liverpool som ialf ville spela fotboll. Sedan kom en icke rättvis utvisning på Materazzi. Det första gula kortet skulle inte varit gult kort dock det andra. Domaren var rätt usel matchen igenom vilket drabbade båda lagen men mest Inter. Resultatet var till slut rättvist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0