Kollo, kollo, kollo!!!

Nu är jag mitt uppe i min tvådagars paus från kollojobbandet. Att jobba på kollot har varit väldigt intressant och roligt men även lite drygt i och med att dagarna blir väldigt långa och sömnen lidande. Fördelarna överväger dock vida nackdelarna tack vare att man får lagad mat varje dag och får betalt för att hitta på diverse trevliga saker som att ligga på stranden exempelvis. Arbetskamraterna är nog generellt lite vänstervridna och ett gäng är vegetarianer, dock inte militanta sådana :-). Deras argument för att inte äta kött är dock ganska rimliga och jag har lärt mig lite nya saker på området. Överlag är mina arbetskamrater bra och avslappnade människor. Det är samma stil som på backpackers ungefär vilket jag gillar skarpt. Barnen i sin tur är också de generellt roliga och lätta att ha att göra med. De har funktionshinder som skiljer sig mycket från varandra. Vissa förstår man knappt varför de ens är på ett särkollo. Så vissa kan man göra massa roliga saker med medan andra är lite svårare att ha med på allt. Några av barnen kommer jag även att sakna en hel del nu när de åkt hem.

Igår hängde jag med Mats ut på krogen en sväng. Jag tog det lugnt eftersom vi hade haft kollofest på fredagskvällen och utekvällen som tillbringades på Björnis blev i min mening rätt trist... Jag försökte knappt ha kul och var bara trött och seg mest hela tiden. Sedan trivs jag inte heller när det är överproppat och svårt att prata med folk.

Kommentarer
Postat av: Miian

Ey! you are Alive =)

Hoppas allt är bra med dej!

Kram Miia

2008-08-02 @ 09:36:55
URL: http://miian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0