Anisplantor och lakritsrötter...

Tiden spenderas i Hallsberg med målning och sågning av plankor... Inte så spännande men päronen vill ha hjälp med det så då är det bara att ställa upp. Sedan är det rätt skönt att bo hemma när man har tillgång till bil och får maten serverad varje dag :-).

Rubriken syftar till en kort och lugn diskussion igår. Ett par vänner hävdade att lakritssmak kommer från anisplantan vilket jag inte riktigt köpte. Är det något man lärt sig genom åren är det vilka människor som ofta är säkra fast att de ändå har fel :-). Så jag kollade upp det hela och visst lakritssmak kommer från lakritsroten och inte från anisplantan. Däremot påminner anis lite om lakrits och det används bland annat till Raki, Ouzo, Arrak osv...

Det lutar starkt åt ett besök ner till Halland i helgen. Blir nog både trevligt och smådrygt i ett och samma besök.

Det här trodde jag aldrig skulle ske men jag ska fan citera Håkan!!! Det passar lite nämligen :-).

"Någon dag är jag din jakttrofé som du övergav
Någon dag kanske jag kör över dig här utanför
Varför måste vi såra varandra
nåt säger mig att du blir borta
en lång lång tid..."

Kommentarer
Postat av: Mats

En liten pik där ;)...

Men mellan 81 och 87 är det endast 6 år ;)...



//Mats

2008-06-26 @ 17:51:20
Postat av: Andy

Mats// Det har du ju så rätt i :-).

2008-06-26 @ 17:56:27
Postat av: Mats

Andy// Ja, jag vill minnas att du räknade på ett annat sätt en gång i tiden ;)...

2008-06-27 @ 12:07:14
Postat av: Andy

Mats// Hehe mmm... För att förklara och få ett slut på en ovanligt och faktiskt smått faschinerande långdragen historia så är det inte helt konstigt att kasta ur sig nåt i stil med "oj oj är det inte 8a års skillnad mellan er" när man utan att räkna efter missar på två år. Sedan att ni aldrig velat förstå poängen med att det kunde varit närmare 7 års skillnad om man bortser från när nyår är i och med att du är född i januari eller februari som vi då diskuterade gör ju den lilla historien ännu mer fantastisk i och med att ni fortfarande ältar den :-. Hur länge sedan var det det här skedde? 4-5 år sedan och det sitter fortfarande i... Oj oj oj... Världsrekord i kommentarssvar tror jag :-).

2008-06-27 @ 13:18:59
Postat av: Mats

Hmm, 4-5 år sen det skedde, beroende på hur man räknar ;)



/Mats

2008-07-02 @ 11:36:48
Postat av: Andy

Så sant så men i det här fallet är väl det precisa datumet svårt att fastställa :-).

2008-07-02 @ 15:59:31
Postat av: Einstein

Härmed har jag fått min arvtagare. Jag utnämner dig härmed, från himlen, till min efterföljare:



Andreas Oxelgren = Zweistein



//Einstein

2008-07-05 @ 01:36:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0