I garderoben...

Nu ikväll har jag jobbat i garderoben på nya Conventum. Det var Kent som lirade så det var extremt mycket folk där med massa fjortisar i spetsen :-). När vi kom dit satt det säkert ett hundratal utanför med liggunderlag och grejer och väntade. Jag trodde allt att den värsta fjortiskenthypen hade lagt sig men det hade jag tydligen inte riktigt helt rätt i. Efter ett tag trillade det dock in äldre folk med så till slut var det en ganska blandad publik. Det jag hörde och såg av konserten var även riktigt bra men det blev tyvärr inte så jättemycket för det var en rejäl stress i garderoben. De ansvariga hade underskattat hur många som skulle hänga in sina jackor så vi var klart underbemannade och garderoben var inte heller riktigt färdigbyggd så under tiden folk rasade in i tusental var vi tvungna att "bygga ut" garderoben för att få plats med alla jackor. Det blev ett jävla slit med andra ord. Men men... Det hela var ändå lite av en upplevelse och man blir nästan lite faschinerad av sig själv när man hamnar i nåt slags robottillstånd och bara jobbar och jobbar utan att egentligen lägga märke till vad som händer runtikring :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0