God Jul!

Nu är det äntligen dags för julafton igen, årets kanske bästa dag :-). För tillfället sitter jag mest och väntar på att vi ska åka iväg till systers familj för att börja fira på riktigt :-). Jag är säkerligen världens äldsta julaftonfantast hehe...

Det ska tydligen byggas nya sporthallar för handboll och dylikt i Örebro, vilket är något som verkligen behövs. När nyheten presenterades på NA blev det dock ett gäng kommentarer om att det borde ha byggts en ny ishall istället. Ett argument var att ishockeyn är "större" och en större publiksport. Att ishockey skulle vara en större sport än handboll kan väl ändå inte stämma? Skulle tro att handbollen har klart fler utövare i Sverige. Nu kanske Norrlandsishockeyn väger upp för resten av landet, men det har jag svårt att tro. Att ishockey är en större publiksport är väl iofs sant än så länge, ialf på elitnivå. Annars är nog handbollen större även som publikdragare. Mycket spekulation nu men jag är ändå glad över att Örebro kommun äntligen satsar på lite nya sporthallar. Handboll är en oerhört rolig sport även om jag fortfarande inte är helt tillfreds över hur min egen "karriär" fick avslutas. Antar att JW har rätt bra koll på min spekulation i handboll kontra ishockey-frågorna!?

Hoppas ni har en väldigt God Jul där ute nu!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0