Student-SM!

Det var då dags för student-SM under nyss gångna helg, och eftersom jag hade blivit petad som målvakt från förstalaget blev det som kompensation utespelande i andralaget istället. Att jag spelade ute berodde iofs även på att en annan målvakt som ville vara med inte hade någon lust att spela ute. Hursomhelst spelar jag gärna ute, även om det ibland är mer villigt än bra.
Om det nu finns någon kharma här i världen så fick jag uppleva den under helgen :-). Trots att jag inte bryr mig så mycket om petningen från förstalaget under turneringen, vilken jag även tycker var befogad, så störde det mig desto mer att jag kunde missa att få uppleva något riktigt kul i och med att vårt lag är rätt bra inomhus. Det hade således varit riktigt irriterande om förstalaget vunnit turneringen när jag petats i sista stund. Sur grädde på det illaluktande moset hade ju även varit om andralaget som jag spelade i hade gått riktigt uselt och att min insats varit katastrofal, vilket inte hade varit någon större överraskning beroende på i princip ingen speltid ute och halvdålig kondis. Nu blev det dock tvärtom :-). Jag kan iofs inte hävda att jag spelade någon glänsande fotboll men genom mycket slit, en känsla för att stå rätt och duktiga lagkamrater lyckades jag slå in fyra mål på fem matcher :-). Alla målen sparkades in inom en radie på en meter från motståndarnas mål :-). Lite som Van Nistelrooy hehe!!! Det hela slutade med att vi kom trea i vår klass, vilket ialf jag tycker var över förväntan, även om vi spelade i en motionsklass. Hur gick det då för förstalaget? Jo de åkte nesligt ut i kvartsfinalen på straffar. Väldigt tråkigt för dem och föreningen men ändå lite skönt för mig som således inte missade att vara med om något "stort". Detta faktum betydde antagligen att det var positivt för mig att bli petad från förstalaget. Något ont kan ibland leda till något gott :-). Hur spelade målvakten som petade mig då? Jo han var duktig, och jag kunde inte se att någon annan målvakt i turneringen var bättre.

Lite bilder från helgen! 

Ata hade missförstått det där med filt... Han tänkte ha den som madrass, inte som... ja en filt!

Lundmark verkar uppenbart förkrossad över Atas dåliga val av madrass :-).

Nee det är inte en dålig Kennet Andersson imitation, tydligen bara mitt sätt att visa att vi ska börja med bollen :-).

Tredjepristagarna :-).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0