Viskningar och rop!

Mitt kompletterande av filmhistorien fortgår. Nu imorse kikade jag på Bergman-klassikern Viskningar och rop. En i mångt och mycket otäck film med mycket sexuella anspelningar. En riktigt "cool" film, och så här i efterhand undrar jag om David Lynch är starkt inspirerad av Bergman!? Speciellt genom det sexuellt explicita och det svårtolkade. Jag såg nämligen Lynchs Mulholland Drive igår, vilken kanske var den konstigaste film jag någonsin sett, men som ändå påminde lite om Bergmans Viskningar och rop beroende på det nyss nämnda.

Jag har även kikat på When Harry me Sally.. och Den enfaldige mördaren under de senaste dagarna. Även de väl värda att se.

Snart är det dags för gradering i taekwondon, vilket inte bör ge några svårigheter. Skulle vara krosstekniken. Man ska slå igenom en "planka", men jag har ju en rejält stukad tumme vilket kanske försvårar det hela.

Ikväll blir det Lasse Winnerbäck och partaj :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0