Intetsägande Kleerup

Det blev konsert igår till slut. Jag lyckades lura med mig Jesper så att jag slapp gå dit ensam. Hur var konserten då? Jag blev tyvärr ganska besviken... Vet iofs inte vilka krav man ska ha på en sådan här konsert men det blixtrade aldrig till. Det var till och med så att Swingflys nummer var bra mycket mer intressanta än Kleerups. Hursomhelst... Jag har varit på ett antal andra electrokonserter, vilka iofs varit med arenaband, som varit så himla mycket intressantare. Har men en projektor borde man väl kunna ha lite ljuseffekter också? En electrospelning utan några som helst ljuseffekter blir ganska blek... Det kanske mest beror på att det var en liten spelning det här men ändå... Inga mellansnack heller... Något kul hade man hoppats på att Kleerup kunde kläcka ur sig, nu var det bara Swingfly som pratade, eller försökte få igång publiken. Kleerup gjorde några tafatta besök till publikfriere genom att klättra upp på högtalarna och hänga sig i taket, men i min mening blev det mest pinsamt... Man hade även hoppats på att det varit med någon sångerska som kunde sjunga lite i låtarna. Även det kanske handlar om ekonomi eller hur mycket som satsas på en sådan här spelning. En fundering till??? Killen med gitarren, eller basen, var hans instrument ens ipluggat? Förutom en förväntansfull start blev hela konserten en transportsträcka till... Ja ingenting. Jag får hålla med Nils uttalande - "Jag har sett Kleerup en gång, vilket är tillräckligt". Inte ordagrant dock. Två + av fem möjliga får konserten. Det "höga" betyget beror på Swingfly och att jag nog har för lite erfarenhet av mindre electrokonserter för att kunna uttala mig någorlunda objektivt.

Kommentarer
Postat av: Ida

Håller med till fullo!

2009-02-12 @ 15:00:16
URL: http://jazzflicka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0