Veronica Maggio

Precis hemkommen från jobbet, hungrig och således inte i den bästa formen för att skriva något positivt, men det blir nog svårt att inte göra det efter gårdagen. Det var nämligen så att gårdagskvällen var något utöver det vanliga. Först och främst bevittnade jag matchen mellan Real Madrid och Liverpool, där Liverpool sjukt disciplinerat vann med 1-0 efter mål av Benayoun på nick. En väldigt bra start på en kväll!!! Efter matchen bar det av till Frimis för att kika på Veronica Maggio, och efter att stått i kö i omkring en timme kom vi till slut in. Köandet innehöll för övrigt tjafs med folk som bara tänker på sitt eget bästa och inte på något annat. Jag tjafsade en sväng med en utländsk tjej som inte fattade att jag försökte att inte krossa henne... Jag betonar utländsk, och det må låta rasisitiskt, men hon var verkligen stereotypen av hur man ser på vissa invandrare, egoistiska och sjukt lättirriterande. När jag försöker "hjälpa" någon och får skit för det kan det verkligen börja koka i mig, och det är ovanligt, så det blev ett rätt stort tjafs och jag är fan fortfarande irriterad. Hursom... Väl inne fortsatte kvällen på ett bra sätt, många trevliga bekanta människor och sedan konserten... Mitt egentlga intryck av Veronica Maggio är väl att hon är en typisk supermainstream RIX FM artist, så mina förväntningar på konserten var inte så höga, men där hade jag fel. Konserten var riktigt bra och det var ett jävla drag på publiken. Jag måste nog sticka ut tungan och säga att det var en av de bästa, om inte bästa, "minikonserten" jag sett. Lagom lång och bra framförd. Veronica Maggio ska helt klart ha cred för att vara en bra liveartist. Jag sätter en stark 4 av 5 möjliga på Maggios konsert. Imorgon är det Håkan Hellström istället, och jag är rädd att det kan bli lite bättre än vad jag vill erkänna :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0