Trubaduren!

Nee det blir nog aldrig någon trubadur av mig... Nu efter ett par månaders uppehåll har jag suttit och försökt lära mig någon låt ur boken jag har men det går ju så där. Jag har ingen större känsla för takt eller så är det bara så att jag inte fattar hur takten ska gå riktigt. Humm det känns som de där två kan hänga samman :-). Jag får försöka få mer hjälp av Tim eller kanske Martina. Man får hålla tummarna för att man inte är ett helt hopplöst fall. Det är ialf väldigt roligt att vara lite motiverad till att försöka nu efter den allt annat än motiverande skithösten som varit.

Fick resultatet från mastodonttentan idag också. Jag vet inte hur många poäng jag fick men det blev godkänt ialf. Det känns skönt att ha fixat den och godkänt var vad jag hade siktat in mig på dock blev jag lack när Magnus berättade att han fått VG. Jag är givetvis inte sur på honom men tävlingsmänniska som man är vill man ju ialf vara minst lika bra som sina polare :-).

Dagen har annars mestadels använts åt att plugga in diverse gamla svenska skalder. Det största AHAet kom när jag såg att Heidenstam vuxit upp i Olshammar. Jag måste nog åka dit och kika snart. Sedan fick jag en stor ingivelse att åka till Norra Kyrkogården här i Örebro för att kika på Hjalmar Bergmans grav. Jag som gjort ett arbete om honom en gång i tiden... Eller jag skulle ha läst boken Markurells i Wadköping av honom men jag råkade läsa baksidan och sedan ta lite fakta från internet men det visste inte läraren... Ho ho vilken buse jag var på den gamla goda tiden :-).

Senaste dagarnas största fundering... Jag tror jag ska sluta med fotboll och börja på någon trevlig kampsport istället, typ karate eller taekwondo. Jag tror det passar mig bättre och sedan vore det kul att prova på något annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0