Ekologiskt är tydligen inte så bra...

Ekologiskt odlad mat är tydligen inte så mycket mer miljövänlig än mer "traditionellt" odlat mat. Det behövs tydligen så mycket mer landareal för att odla ekologiskt att det i slutändan blir lika dåligt för miljön som "normalt" odlad mat. Tanken huruvida ekologisk mat är så mycket bättre har slagit mig många gånger när jag handlat, men då har jag mest funderat på om den icke-ekologiska maten alltid odlas annorlunda än den ekologiska maten, och att ekologiskbetäckningen kanske mest används för att tjäna mer pengar. Så är kanske inte fallet men nu verkar det ialf, av andra anledningar, vara så att ekologisk mat inte är bättre för miljön.

Kikade på Chocolat nyss. Mycket trevlig film må jag säga. Jag har haft tur med filmerna jag sett på senaste tiden för de har alla varit bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0