Bla, bla, bla...

Käkade på Coco Thai idag med Robert som sällskap. Det var buffé som på alla andra asiatiska ställen, och en lika halvdan smakupplevelse som det brukar var när det är buffé. Trots att det finns en del att välja på känns det som det är den enklaste maten som serveras. Skillnaden i smakupplevelse är himmelsvid mellan olika "buffégrytor" och exempelvis sushi eller något vettig asiatisk maträtt.

Helgen har varit strålande. Fredagskvällen spenderades med att läsa diverse bloggar och artiklar som handlade om att klimathotet var överdrivet. I en artikel beskrevs det att mycket av datan som ligger till grund för att det skett en rejäl temperaturökning senaste århundradet kan vara rejält snedvriden. Något annat som spekulerades kring är att norra halvklotet är på väg ur en mildare istid. Det var intressant att få se debatten om klimathotet från ett annat håll.

Lördagen spenderades med ett antal Seinfeld-avsnitt, träning och partaj. Det blev förfest hos Robert med Fifa 2010 på agendan. Jag har inte varit så förtjust i de där spelen förut men det här är riktigt roligt, och jag vet inte hur många matcher det blev innan vi till slut tog oss ut i Örebronatten. Tanken var Ritz, men efter att vi inte lyckats komma in utan att stå i kö dissade vi det. En oerhört sliskig "inkastare" de har på det där stället för övrigt. Får ju "vår" JW att se ut som en riktig arbetare :-). Vi gick ialf till Stället istället :-). Där blev vi glatt mottagna av världens bästa Jim och hade en alldeles strålande kväll med 80-talstema. Bland annat kom en tjej fram och frågade om jag var bög, vilket jag såg som oerhört roande :-).

På söndagsmorgonen vaknade jag upp helt utan bakfylla och tog mig ganska snart bort till Robert igen för att kika på fotboll, Everton - Liverpool. Liverpool vann med 2-0 och resultatet var inte direkt rättvist, men vad gör det när Liverpool vinner :-)?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0