Tveksam dag!

Dagen har inte varit något bra. Jobbiga drömmar inatt och taskig sömn på det. Sedan blev det en heldag i skolan, vilken iofs inte var så himla tradig men ändå seg. Väl hemkommen var det bara laga mat och sticka iväg till taekwondon. Där var jag enormt ofokuserad och inget kändes som det gick speciellt bra. Mycket säkerligen beroende på min sträckta ljumske och ömmande ben från igår. Men trist ändå!

Gårdagen var desto roligare. Vi spelade fotbollsamatch mot IFK Hallsberg på Transtensvallen och jag spelade ute :-). Lundmark ställde upp som en bra vän och tog på sig målvaktsrollen. Det hade nog löst sig ialf genom att Ata hade ställt sig, men hans axel är ju inte av denna värld, så hade han stått hade det säkert kunnat slutat med att jag fått hoppat in i målet ändå :-). Är även tacksam mot Ata och Sebbe som uppfyllde min önskan om att få spela på topp. Hur gick matchen då? För min del gick det mycket över förväntan. Jag lyckades nog komma till ett tiotal hyggliga lägen för att göra mål, även om inget kanske var något jag verkligen skulle sätta. Hursomhelst lyckades jag få dit en boll med tio minuter kvar av matchen ungefär. Sebbe spelade osjälviskt in bollen från kanten och jag lyckades styra in den över målvakten från nära håll, med vänstern :-). Det var så himla gött att få sätta en boll efter alla missar och det är faktiskt mitt första mål någonsin i ett seriesystem för A-lag. Jag fick till och med kritik för min spontana glädje efter målet, men jag tyckte det var så kul. Synd bara att man råkar vara så mycket bättre i mål :-(.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0