Dawkins!

Det var väldigt vad många grattis-hälsningar som trillade in på födelsedagen häromdagen, trots att mobilen inte började fungerar förrän 22 på kvällen. Det är alltid trevligt med uppmärksamhet och att man kan inbilla sig att ialf några tycker att man är en någorlunda trevlig person, men vissa av dessa gratulationer, företrädesvis de på Facebook, som dök upp från folk som jag knappt har någon relation till blir ju mest jobbiga. Jag kommer ju med största sannolikhet inte gratulera tillbaka och således hamna i någon slags uppmärksamhetsskuld...

Måste göra lite reklam för Länsförsäkringar! De bjuder tydligen sina ÖBO-kunder på en extra månads hemförsäkring vilket gör att jag kunde förlänga min reseförsäkring hos dem för ett bra pris :-).

Nu har jag även börjat läsa Dawkins "Illusionen om Gud", för övrigt rätt tung att läsa. Tänkte berätta om ett lite fakta ur den boken. Angående Mohammed-karikatyrerna i Danmark så publicerades de flera månader innan det tog hus i helvete världen över... Att det ens tog hus i h-vete berodde på att några muslimer boende i Danmark tog med teckningarna till Egypten kompletterade dem med två mycket värre samt en som inte ens avbildade Mohammed och sedan började väcka debatt i Egypten. Illa, illa...

De evengelium som tar upp Jesus liv går inte alls få ihop historiskt, och de ytterligare tiotal som inte FICK vara med i Bibeln tar bland annat upp att Jesus gick runt och förtrollade saker lite här och var... Humm...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0