Foppa!

Rubrik från Aftonbladet; Foppa förbannad på VIK:s yngling: "Ser inte bra ut". http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/article7615569.ab

Foppa har det inte lätt som måste åka runt och spela mot människor som inte ser bra ut :-). Han verkar helt klart tycka att själva hockeyspelandet går i andra hand och utseendet i första :-).

Tror jag ska skriva lite om denna minkskandal som nu härjar i landet Sverige. Först vill jag bara säga att jag inte är positivt inställd till att plåga djur, men man kan ju se på det hela på flera sätt...

- Nu kan jag inte siffrorna fullt ut men "aktivisterna" bröt sig in på 15 farmer av de 70-90 som finns i landet och påvisade missförhållanden i 7-8 av dem. En uppskattning eftersom jag inte har siffrorna klara i huvudet. Min poäng är dock att "aktivisterna" mycket väl kan ha brutit sig in på farmer som de visste behandlade djuren mindre bra. En inte helt orimlig tanke. Nog för att det borde vara bra överallt, men det kan ju framstå som sämre än vad det är...

- Jag vet inte heller vad målet för "aktivisterna" är, men en rimlig tanke är att de vill lägga ner Sveriges minkfarmer. Låt säga att det blir så... Kommer inte endast hela produktionen flyttas till andra länder med ännu sämre djurkontroll än Sveriges, dvs ännu mer lidande för minkarna, eller ialf ett större antal minkar som lider mycket?

- Nog att jag antar att alla "djurrättsaktivister" är veganer, men om minkfarmerna ska läggas ner bör väl egentligen all djurhållning i Sverige läggas ner? Det var inte länge sedan det kom bilder på lidande grisar osv... En grej som aktivisterna pekade på var att minkarna betedde sig underligt, typ inte naturligt. Hur är det med alla Sveriges katter, speciellt de som endast lever inomhus i trånga lägenheter. Får dom ett naturligt liv eller är det också djurplågeri om än på en snällare nivå?

- Sedan är ju alltid frågan huruvida djuren och i detta fall minkarna verkligen lider? Förstår dom att dom lider? Lider dom mindre i naturen än i burarna?  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0