Ego-Gahh!!!

Nu har jag upptäckt att jag fått två nya små födelsemärken på framsidan av kroppen. Jag jämförde en bild från i slutet av sommaren med en likadan nytagen bild och upptäckte det hela. Att jag ens jämförde var pga att jag blivit misstänksam mot en prick jag inte kände igen. Prickarna är iofs inte mer än knappt två mm stora i diameter och säkerligen helt ofarliga, men jag gillar inte prickar. För det första gör de mig lite orolig och för det andra tycker jag de är fula. Jag försöker dock övertyga mig om att det är bra att jag upptäcker förändringar i min hud om det nu någon gång skulle ske någon mer allvarlig förändring. Vad jag har förstått är det även helt normalt att få fler prickar genom åren. Bara se på mina föräldrar som ser ut som två leoparder med fräknar överallt. Jag blir dock sur ändå, ungefär som någon som upptäcker rynkor eller börjar tappa håret skulle jag tro. De senare är ju iofs endast ett hot mot utseendet. En krasch mellan fåfänga och sjukdomsoro, dumt!

Från en sak till en annan... FILM!!!

21 Grams

González Iñárritus film, regisserade även Babel, om olika livsöden som länkas ihop genom en dödsolycka i trafiken. Duktiga skådespelare som Penn, Del Toro och Watts, samt en fängslande historia. Vill man se välgjort drama så är den här filmen helt rätt, vill man däremot dra på smilbanden ska man se något annat :-). Det bör påpekas att jag inte alls gillade Babel, om det nu beror på att 21 Grams är mycket bättre eller om jag börjat förstå tjusningen med mer "pretentiösa" filmer kan jag dock inte ge ett bra svar på. 21 Grams får ialf full pott, fem plus av fem möjliga.

Valkyrie

Ett krigsdrama baserat på en sann händelse rörande ett mordförsök på Hitler som gick snett under andra världskriget med Tom Cruise i huvudrollen. En helt ok film även om den känns lite väl "stiff" ibland. Man undrar ju verkligen om alla möten som sklidras i filmen var sååå stela med ständiga kast av misstänksamma blickar mellan deltagarna!? ...och varför måste de prata tyska ibland när de pratar engelska hela tiden annars? Det är hursomhelst en välgjord film, som håller sig till sitt fokus utan stora kärleksutsvävningar osv, vilket är positivt. Betyget blir tre plus av fem, underhållande men inte mer än så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0