Hallsberg på TV!

Hallsberg har på grund av all snö, och därmed alla problem med tågen, hamnat i händelsarnas centrum. Det var till och med live-rapport från stationen på något av nyhetsprogrammen. Kul att Hallsberg får lite publicitet, mindre kul att alla kommer minnas Hallsberg som ett ställe där de var väldigt irritterade. Funderade lite på om Hallsbergs kommun kanske skulle byta slogan från tragikomiska "Nära till..." till "Där allt står still!" istället. Den hade ju knappast varit sämre ialf.

Annars är det mycket arbete just nu, lite onödig oro och en känsla av att jag snart kommer ha för många strängar på min lyra...

Kommentarer
Postat av: Zandrah

Haha! Jag såg också inslaget på nyheterna. Jag menar, herregud, vad skulle de till Hallsberg att göra? Kändes väl lite over-kill att köra en liverapport på 22-nyheterna från en snöig och således folktom perrong.. hehe.

Någon dag därefter intervjuade de en kille i Hallsberg vars tåg var inställt. Jag höll på att sätta frukosten i halsen, för det var nämligen en gammal bekant från Askersund ☺

2010-02-27 @ 20:50:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0