Sagt det förut och säger det igen...

Det finns väldigt många ord som jag tror mig förstå, men när jag väl slår upp dem märker att jag inte alls förstod :-). Pekoral är ett sådant ord till exempel. Jag har hört det massa gånger men inte tänkt på att jag inte förtstått dess innebörd. Det betyder typ att en text som har en allvarlig innebörd är så dåligt skriven att den blir komisk istället. Otroligt bra ord, kan nog till och med segla upp som ett av mina favoritord precis som spröjs och pretentiös. Spröjs är sällan användbart men otroligt härligt att uttala. Det är nog lite som ett vuxet bajs. Små barn älskar att säga bajs, kanske mer för vad det är än att det är härligt att säga, men det bortser vi ifrån :-). Vi säger att barn säger bajs för att det är ett härligt ord att ta i munnen och samma känsla har jag av spröjs. Skönt ord bara :-). Nu gled jag ifrån topic men men...

Ett annat ord jag tänkte ta upp var plattityd, men det glömde jag, eller jag kom på det sen, dvs nu. Hursomhelst betyder det ungefär att man pladdrar på om självklarheter eller för ämnet helt meningslösa saker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0