Prioriteringar!

Tänk om allt hade känts lika bra innan man ska göra det som efter!? Då hade jag glatt hoppat upp tjugo över sex idag och villigt svarat när de ringde från jobbet, vilket hade lett till att jag fått jobbat två pass idag. Problemet var bara att jag inte alls var sugen på att svara i telefonen vid den tiden, så den fick ringa... Imorgon är jag dock säker på att det hade känts extra bra om jag jobbat två pass idag istället för ett. Det är ett dilemma... Ett som kanske är ännu värre är när man har två alternativ att välja mellan! Varför ska det finnas alternativ!!!??? I tisdags fick jag göra det "svåra" valet mellan att jobba och att gå på föreläsning. Valet blev föreläsning och vips hade jag förlorat 600 kr i handen eller något, å andra sidan hade jag missat tre föreläsningar innan pga jobb, så jag gjorde nog rätt. Ett annat val som jag tvingats till senaste dagarna är valet mellan jobb och att spela match på Behrn Arena. På lördag ska nämligen fotbollslaget lira match på Behrn mot Adolfsbergs B-lag. Nog för att jag inte tränat någon fotboll alls senaste månaderna och att matchen är kl 8a på morgonen, det hade ändå varit himla skoj att spela där. Nu fick det bli jobb istället. Går liksom inte säga nej till helgjobb... Jag får försöka hålla mig ifrån att tänka på vad jag kunde gjort istället och hålla mig till kognitiv dissonans teori som hävdar att man föredrar det valet man gjorde efteråt för att inte må dåligt över det man missat :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0