Snart ny vecka!

Åter en helg i mitt liv har förflutit, eller i allas liv om man ska vara lite mindre egoistisk. Personligen så lades en dag åt jobb och fest och en dag åt konvalescens, film och nya bekantskaper. En över lag trevlig helg måste jag säga även om jag något överraskande hade en medioker kväll på Ritz på lördagskvällen. Förutom att det var mycket bekanta på Ritz så kom jag aldrig i slag. Inte ens reprisen på trubadurförfesten lyfte lika mycket som förra helgen. Jag hängde med på efterfest, för ovanlighetens skull, vilken även den kändes rätt trist, kanske mest för att det var någon gitarrkille där som var av den mer uppmärksamhetskrävande varianten en de som bara vill att alla ska ha kul med sitt gitarrspelande, som Svensson exempelvis.

När jag knallade hem genom Örebronatten var huvudet fullt med tankar om huruvida jag bryr mig om mina kompisar så mycket som jag borde, eller om jag mest är egoistisk. Vet inte riktigt varför jag tänkte så, men det fanns säkert någon vettig anledning. Antagligen dåligt samvete över att exempelvis Linus fick gå från mig när vi beställde taxi hem från stan förra helgen eller att jag hetsade fram mot Ritz och endast pratade fotboll med Svensson när även Matz var med som var helt ointresserad av fotboll. Småsaker, men ändå egoistiskt. Det är ju faktiskt så att det är kompisarna och de nära och kära som ger livet ett riktigt värde och de måste man vara rädd om. Jag tycker ialf väldigt mycket om er även om det inte alltid märks, ni vet vilka ni är!

En spännande kväll har det varit, se hur det kommer utveckla sig!?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0