Wonderwall

Undrar just om Wonderwall är den bästa allsångslåten någonsin? Nästan alla gillar den och nästan alla kan texten, är typ bara Jocke som inte kan den :-). Igår var jag på fest med bland andra Matz och Svensson på Studentgatan vilket var himla trevligt. Vi barrikaderade oss mer eller mindre i ett rum där i korridoren och spelade massa gamla klassiker från 90-talet, bland annat då Wonderwall, och sjöng med i texterna :-). Det blev en lyckad kväll, och även rätt skönt i och med att vi inte gick ut så kom man hem rätt tidigt.

Idag har jag försökt lära mig spela Wonderwall på gitarr, och det har väl gått så där. Ackorden är inte speciellt svåra, men som vanligt är det rytmen som ställer till det lite för mig. Sedan blev jag tvungen att spela fotbollsmatch mot Askersund på Hallsbergs konstgräsplan, vilket jag inte var ett dugg sugen på innan. Nu efteråt tack vare vinst med 2-0 och ialf en hygglig insats av mig så känns det dock som det var värt det. Det som störde mig mest med matchen var att jag ville få vara lite ledig, i och med allt jobb som varit senaste veckorna. Om en timme är det dags att dra iväg och jobba igen... Zzzznark!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0