"Hey U cop, I like your top"

Igår blev det mycket marknader igen! Sist var det i Camden och nu var det på Brick Lane i Shoreditch. I Shoreditch ska tydligen de hippaste av de hippa hänga i London om man nu ser rock/pop/vintage-snubbarna som de hippaste som finns. ..och nog var det så till viss del. Det var väldigt poppigt vintage-stuk på många av människorna. Ni vet när det ska se så där avslappnat ut fast allt är extremt genomtänkt och således blir lite falskt. Många gånger väldigt snyggt, men verkligen inte avslappnat och sällan bekvämt. Mycket folk var det också... oj oj!!! Blev lite som en festival. Trångt och smålulliga människor :-). Rätt skönt, ialf när man själv fått i sig någon öl och slappnat av lite. Annars var det en hel del försäljning och då framförallt kläder i vintage-stuk, både nytt och återanvänt. I vissa affärer kunde man säkerligen gjort riktiga fynd om man gett det lite tid. De liknade den där klädaffären i Östansjö där det var väldigt udda kläder och lite för mycket kläder på för lite plats för att man verkligen skulle orka leta.
Öldrickarhak i Shoreditch.
Första Guinnessen!
-
På kvällen var tanken att vi skulle leta reda på en pub för att ta en öl tillsammans med Malin och få i oss lite mat. "Tyvärr" var det ledig dag för engelsmännen dagen efter så pubarna vi gick till var överfulla, vilket ledde till att vi inte fick tag i något bord och bestämde oss för att hoppa över maten. Ett par öl blev det ialf och det var kul att prata lite London med Malin som bott här i sex år, för att få en lite mer nykter bild av hur livet är här i stan. Jag har nämligen tidigare känt av en viss glorifiering av livet här, speciellt i jämförelse med mina egna upplevelser. Så till rubriken... Var ett par snubbar inne på pubtoan som diskuterade lite kokain och sedan blev lite oroliga när jag tittade på dem, och i mer försiktiga ordalag undrade om jag var snut. Den senare delen om tröjan tyckte jag mest rimmade vackert och berodde på att en av dem även kommenterade min tröja.
-
Idag blir det att kika OS-arena och besöka Karl Marx :-O!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0