Pampas!

Igar kvall kom vi hem fran var tredagars utflykt till pampas nagra timmar utanfor Rurrenabaque har i Bolivia. For att ta oss dit hade vi bokat flyg, och det var inte vilket flyg som helst, utan ett litet litet skitplan, och till raga pa elandet sa var det daligt vader nar vi akte dit, dvs turbulens deluxe. Ingentingt blev battre av att dorren till cockpit var oppen, eller om det inte fanns nagon, sa att man horde alla pip och grejer darifran. Sa nar det skakade som bara den och det borjade pipa fran cockpit var inte jag nagon kaxig pojke direkt hehe... Men men, fram kom vi ialf!

Efter nagra timmars bilfard var vi framme vid floden Yacuma, pa vilken vi skulle befinna oss pa eller runtikring under de narmaste dagarna for att titta pa djur och leva lite primitivt. Val framme fick vi hoppa ner i en langsmal bat och efter en stund puttra ivag mot ingenmansland!?

Batarna och en del av Yacuma-river.

Langs floden sprudlade det av liv, och framforallt kryllade det av alligatorer och svarta kajmaner. Bada ar typ krokodiler, dar den senare kan bli riktigt stor och eventuellt vara farlig for manniskor. Utover dessa otackingar sag vi en mangd faglar, nagra apor och skoldpaddor. Riktigt coolt att se alla dessa djur pa deras hemmaplan sa att saga!

Sanna har luringar bodde man i princip med.

Herr Nilsson var och halsade pa oss lite da och da ocksa.

Ahh... Massa engelsman har inne och pratar pa Skype, eller ialf en, i ett extremt jobbigt tonfall, och allt ar sa javla cooolt, och awesome, och fucking bla bla bla... Jag blir tokig. Hall kaften!!!

Tillbaka till pampas-turen. Forutom alla dessa roliga djur var det en extrem mangd av mygg ocksa. Man fick verkligen dranka sig i myggmedel.

Nar vi sovit en natt gick vi ut pa anakonda-jakt dagen efter. Inte det minst jobbiga jag gjort i mitt liv. Det var svinvarmt, varldsrekord i mygg och sedan fick jag skoskav. Vi hittade en anakonda pa nagra meter ialf. Lite udda att sta nagon halvmeter ifran en livs levande anakonda, men det gick ju bra, den var antagligen matt...
Tyvarr fick jag ingen bra bild pa den, samt att jag ar trott pa alla engelsman har inne, sa jag orkar inte ladda upp de bilderna jag har.

Senare blev det fiske, jag fick ingen, men en australiensare fick nagra sma och guiden fick en ratt stor catfish. Annu senare blev det fotboll mot guiderna. Jag och Robert var med i turistlaget, och jag maste saga att vi gjorde bra ifran oss, sa vart lag vann till slut.

Sista dagen spenderades med att vi badade tillsammans med lite rosa delfiner... Eller de var inte direkt dar vi var men typ i narheten... Lika nara var alligatorerna och kajmanerna, kandes lite lattjo.

Sedan flog vi hem och nu ar vi tillbaka i La Paz. Sorry for det har inlagget, men jag kan inte skriva nar jag inte kanner mig avslappnad. Folk pa ko och storande engelsman... Forhoppningsvis orkar jag ladda upp lite mer bilder nagon annan dag, for nu ska jag ta en ol. Ciao!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0