Leaving New York never easy

Man kan inte säga det bättre än Michael Stipe när det är dags att lämna städernas stad. För nog känns det lite vemodigt allt! Det enda som känns lite positivt med att lämna New York är, ialf för en rätt "ekonomisk" snubbe som jag, att det antagligen kommer bli lite billigare med levendet framöver. ...nee det var inte det enda kom jag på. Det ska bli j-t skönt att lämna detta hostel vi bor på. Iofs är stämningen rätt skön här men allt annat är kasst... Sängarna är helt sjukt dåliga. För det första är de inte två meter långa, så är man inte kort så måste man ligga lite ihopkurad och sedan är madrasserna stoppade med metall... Ja det är sant, det är typ några järnpinnar som håller upp madrassen, sinnessjukt! Förutom detta är det även en AC av gammal modell som antaligen låter mer än vad den gör nytta. När den väl gör nytta gör den det alldeles för mycket så varje morgon är det svinkallt i rummet. Annars är det dock trist att lämna stan nu när man börjat få lite koll på utelivet, betat av alla måsten osv, men det är bara åka tillbaka en annan gång.

Gårdagen spenderades som jag antog igår på en färja till och från Staten Island för att se Manhattan, Ellis Island och Liberty Island, men det blev även ett besök till Starbucks och Macdonalds för att streama Sverige - San Marino. Kvällen spenderades sedan för min del med vila, kinamat och bokläsning.

Nästa inlägg kommer från Denver, Colorado.

Kommentarer
Postat av: Zandrah

Kikar in här mest varje dag. Jäkligt kul att läsa om var du är och vad du gör.

Jag vill också åka till USA :)

2010-09-08 @ 20:19:11
Postat av: Andy

Klart du ska göra det :-)!

2010-09-09 @ 18:39:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0