Lynch och lite Jansson

Länge sedan det hände något här...

Helgen var mycket trevlig, och jag är en helt sjuk toffel för tillfället.

Försöker kika genom de Lynch-rullar jag missat. Såg The Straight Story nyligen, vilken var en alldeles förträfflig film. Inte direkt Lynchig, men bra, mycket bra.

Tragglar mig igenom Inland Empire just nu, filmen är en si så där 3 timmar lång. Efter två timmar fattar man inte så mycket, och det hela ter sig inte så underhållande. Men, men Lynchs filmer brukar kunna växa på en.

Har även börjat lyssna på ljudböcker igen, glömde bort att jag var inne på Nesbö innan min förra MP3-spelare pajade, så jag råkade börja med Anna Jansson istället. Hennes första bok, minns inte vad den heter, men den är hittills mycket spännande, förutom det som ofta sker när det är en invecklad historia, att karaktärerna förklarar en himla massa för varandra hela tiden a la Dan Browns böcker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0