Hur svårt kan det vara???

Vad är det för problem svenska bilförare har med att använda körriktningsvisare? Vet vi inte var reglaget finns, eller tror vi att det endast får användas när vi svänger i korsningar? Antagligen något sådant, för förvånansvärt få verkar ialf fatta att man kan använda dessa små blinkande lampor även i rondeller! Ja jag lovar man får "blinka" när man kör i rondeller! Förslagsvis kan man blinka åt vilket håll man ska när man åker in i rondellen och sedan blinka åt det håll man ska när man åker ut ur rondellen! Det är väl inte så svårt???

Att jag tar upp detta beror på att jag numera varje dag tvingas köra igenom den rätt nybyggda rondellen där E18/E20 blir riksväg 50, om jag ska försöka förklara vilken rondell jag menar. Det är en risk med livet som insats varje gång att försöka ta sig igenom den rondellen under rusningstrafik, ENDAST beroende på att idioterna inte fattar hur man använder körriktingsvisare! Inte ens polisen verkar fatta, utan den polisbil jag såg blinkade helt jävla galet!

Kommentarer
Postat av: Mats

Instämmer helt. Ett, som jag förstår det, rent arrogant beteende. Nu har ju dessutom nyare bilar en "tre-blink", vilket skall underlätta ytterligare för bilförare som tycker det är jobbigt att använda reglaget..

2011-11-16 @ 14:35:28
Postat av: Andy

Tack för medhållandet!

2011-11-16 @ 17:35:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0