Ny säsong!

Premier League drar igång idag igen! Förra året var jag riktigt hoppfull angående Liverpools chanser att göra något bra av säsongen, men det gick ju helt åt pipan. Trots alla dyra nyförvärv, blev det inget spel i CL i år. Nyförvärven under förra sommaren visade sig kosta mer än vad de presterade. Jordan Henderson måste vara ett av de sämsta köpen någonsin i PL, och Adam kan kanske funka i ett 4-5-1 system, men annars är han alldeles för långsam. Downing är bra men har inget huvud och kan därför inte få ut något av sin talang. Den enda av sommarvärvningarna förra året som varit bra är Enrique. Inför denna säsong har Allen, Borini och Assaidi värvats. Jag har ingen koll på någon av dessa herrar, men efter vad jag hört om att de ska vara kvicka med stor arbetsmoral blir jag ändå rätt tillfredsställd.
 
Det är fortfarande inget lag som kommer vinna PL, men det går förhoppningsvis bättre än förra året.
 
Det trodde jag aldrig att jag skulle säga, men att Lucas är tillbaka är även det som ett nyförvärv. Rodgers som tränare har jag egentligen inget att säga om, men han verkar ha en bra filosofi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0