Ost och vin mässa

Igår blev det ost och vin mässa för mig och Bias. Dessvärre var det inte bara jag och Bias som tyckte att ett besök på en sådan mässa var på sin plats, så det var riktigt trångt inne på slottet där mässan hölls. Förutom trängseln var det dock trevligt och gott, och många viner testades. Som totala noviser vad gäller viner så kunde vi väl inte direkt tillgodgöra oss all information vi fick överallt, men vinet gick ner ialf! Det enda jag egentligen kommer ta med mig från mässan, i kunskapsväg, var att viner gjorda av druvan shiraz var mycket välsmakande. Angående ostarna finns inte så mycket att tillägga i och med att vi inte provade några som stack ut något speciellt. Det blev några timmar på mässan, men man ska nog vara lite mer bevandrad i vinsvängen om man ska få ut max av det hela.

Veckan har annars varit rätt fullspäckad med introduktionsutbildning i Norrköping, träning, film osv... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0