Några dagar i Perth med omnejd

Dagarna rullar på här nere i Perth med relativt späckat schema och en ganska jet-laggad Andreas. Som jag tidigare skrivit så sov jag bra och länge första natten här nere, vilket inte var så konstigt p.g.a. sömnbrist, men nu är det värre. Natten till igår handlade mestadels om att läsa en bok, biografi om Bruce Dickonson för tillfället, så efter att ha somnat vid 5 var uppvaknandet vid 8 inte speciellt skönt. Inatt har jag dock sovit bättre, dock vaknat rätt mycket, men det känns ialf som att jet-lagen börjar ge sig.
 
Igår var jag och syrran inne en sväng i centrala Perth, som tidigare beskrivits, är ett extremt kompakt Manhattan med skyskarpor fast på typ mindre yta än Örebro centrum. Det är inte billigre i Perth än i Sverige så någon shopping kommer jag inte ägna mig åt under den här vistelsen, och gjorde det således inte heller den här gången, dock var jag inne i en G-Star Raw-butik där en av de anställda var rätt imponerad över armbågslapparna på min skjorta. Försäljaren menade på att det modet inte riktigt kommit till Perth än, och jag menade att det nog är på utgång i Europa.
 
Det finns ett svensk-inspirerat hotell/restarang här som heter Maud's och som har svensk (?) inredning och även säljer lite svenska bakverk m.m. Allt detta svensk-inspirerade är dock lite så där i mina ögon, eller det har nog liksom stannat i tiden, för inredningen bestod främst av dalahästar, Carl Larsson kopior och bilder på kungafamiljen. Det verkar som hela världen bryr sig mer om svenska kungahuset, om man bortser från några royalister i Sverige, än normal-Svensson i Sverige. På jobbet är det nästan dagligen så att folk anser att kungen är den som bestämmer i Sverige. Av de svenska bakverken vad det princess-tårta som var lite svenskt, om det nu är det, annars var det inte mycket svenskt. Iofs hade de mörkt bröd till försäljning just igår, vilket är rätt nordiskt.
Det är verkligen en svensk fasad...
 
Eftermiddagen och kvällen ägnades åt klippning samt att kika på Lisas karateträning. Hon får snart grönt bälte, så snart får jag se upp när jag bråkar med henne :-). Kvällen ägnades sedan åt att bygga lego och promenera.
Jag får akta mig för Lisa :-). 
 
Idag har jag och Juliana varit på stranden, för idag var det 30 grader varmt. Stränder verkar det finnas överallt här nere, så det är bara att välja och vraka. Nu kommer jag inte ihåg vilka vi åkte till, men vi besökte ett par stycken ialf. Det blev även fish & chips och det var betydligt godare än vad jag mindes det, och då pratar jag om fisken, chips är ju ungefär lika halvgott överallt.
Kortare hår, nya solbrillor, klassisk strandkort och obligatorisk sol t-shirt på :-). 
 
Dagen startades dock med en 20-minuters löparrunda i värmen, och det var jobbigt.
 
Nu ikväll ska vi ut i någon park och äta.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0