Då var det fredag igen

Veckorna springer förbi. Det är snart maj!
 
I måndags såg jag ÖSK-premiären mot Värnamo med Rickard och Nisse. En iskall tillställning som gav lite orosmoln huruvida ÖSK kommer vara ett topplag i Superettan eller inte? Jag tyckte nämligen att ÖSK spelade lite väl enkelt och på chans med ständiga långbollar. Det blev inte det förväntade trycket mot Värnamo, även om ÖSK var bättre än Värnamo och vann rättvist till slut. Säger som Thomas Nordahl "jag är orolig".
 
Annars har veckan inneburit mycket jobb, och en del tuffare saker att jobba med, men det verkar bli bättre nu.
 
Av alla vårtecken är nog bilarna som tar bort gruset och regnet något av de som gör mest avtryck, även om man inte tänker på det riktigt. Lukten av regnet idag och känslan av det är speciell. Det har inte regnat sedan jag kom hem från Australien, vad jag kan minnas, och det var i december. Regn på varm asfalt, det är grejer, men dit har vi inte riktigt kommit än :-).
 
Böneutrop tillåts i Fittja. Jag vet inte hur mycket det kommer höras osv, men att sprida verklighetsfrånskilda budskap över ett större område, lagligt, och med jämna mellanrum, undrar jag om det någonsin hänt i Sverige tidigare?Jag är inte tillfreds med detta.
 
Nu var det bokat till Berlin också. 6-10 maj blir det resa till Berlin :-D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0